lördag 22 januari 2011

Övning ger färdighet!


Ny sorts vimplar? Nej... Det är bara jag som övar på att sy skarpa kurvor med CoverPro. Nu börjar det arta sig och skam den som ger sig! Ett antal tygremsor har gått åt och mina stuvar har kommit väl till pass. Jag har testat en hel massa:

  • Olika inställningar
  • Olika nållägen
  • Olika antal nålar
  • Köra sakta/köra snabbt
  • Olika tygsorter

Det enda som jag inte har kompromissat med är att göra svängen "o-snäv". Det var lockande ett tag att bredda kurvan och jag satt verkligen och övervägde huruvida det skulle vara snyggt med riktigt breda hängslen på en sparkdräkt... :) Inte så fint kom jag fram till och kämpade vidare.

Som sagt, det börjar arta sig och jag har kommit på ett par trix. Återkommer förhoppningsvis redan i eftermiddag med en detaljerad beskrivning.

Tills dess kämpar jag vidare med riktigt skarpa kurvor...
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin