torsdag 3 februari 2011

Besegrad!


Det var enkelt att använda Minikreas mönster... Jenny hade rätt! :) Visst är denna modell söt som har en liten ballongkjol?

Minikreas mönsterark består av ordentligt papper, inte sånt där tunt sladdrigt med 50 andra modeller på, där man ska hitta just sin modell.... Lätt att rita av och sen var det bara att klippa till. Sömnaden gick bra och allt som allt inklusive avritning av mönster tog det ca 1,5 h och då nålade jag också! Jag nålar nästan aldrig, men denna gången nålade jag lite här och lite där. Något som jag aldrig tullar på är däremot att pressa med strykjärnet. Nästefter overlockmaskinen är strykjärnet min bästa vän i syrummet. Pressa, pressa...

Du har väl inte missat att NeaNobelle är på gång med webbutik? Inom kort går det ännu lättare att handla underbara Hilco och Minikreamönster. Håll utkik! Appropå NeaNobelle, så kommer jag att hjälpa Jenny i hennes monter på Syfestivalen i Älvsjö. Syfestivalen går av stapeln 18-20 februari och är så värd ett besök. Jag kommer att finnas där på fredagen den 18:e, vi kanske ses?
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. en så fin liten festblåsa i ett underbart tyg. Hoppas du får tag i "mina" tyger /mam

    SvaraRadera

Hej! Lämna gärna en kommentar. Glada hälsningar från Karin